تبلیغات

سرمایه گذاری برای راه اندازی فست فود

۰

سه نکته مهم برای پیدا کردن یک ملک واقعا خوب چیست؟ موقعیت مکانی، موقعیت مکانی، موقعیت مکانی. ممکن است این حرف خیلی کلیشه ای شده باشد ولی به طور حتم درست است؟ انتخاب مکان مسئله ای نیست که به سرعت و از روی بی توجهی انجام گیرد. البته کار خیلی دشواری هم نیست، ولی یافتن و تأمین کردن یک موقعیت مکانی خوب پروسه ای است که نیاز به یک سرمایه گذاری زمانی و انجام تحقیقات و بررسی های دقیق دارد. به یاد داشته باشید، انتخاب یک محل نامناسب اتفاقی نیست که به راحتی قابل رفع و رجوع باشد ، شما می توانید برنامه های بازاریابی با طرز تهیه ی سس مخصوصتان را عوض کنید، ولی تغییر مکان مقوله ی دیگری است؟

 

اگرچه پروسه ی مکان یابی بسیار متغیر است و بستگی به این دارد که شما بخواهید عملکرد خودتان را با اضافه کردن تجهیزات جدید به موقعیت مکانی فعلی، توسعه دهید یا این که برای اولین بار در جستجوی یک مکان مناسب برای شروع کارتان باشید، در هر صورت اصول کلی مکان یابی یکسان است.

 

 

موارد مهمی در یافتن مکان مناسب برای راه اندازی فست فود موثر است که در ادامه به نکاتی از آنها اشاره خواهیم کرد :

 

خودتان و بازار فروشتان را بشناسید

 

ویژگیهای شخصیتی شما برای راه اندازی فست فود چگونه است ؟

 

پیش از آن که برای یافتن یک مکان مناسب جهت آغاز کسب و کار خود اقدام نمائید، ابتدا یک فهرست از اموالتان تهیه کنید. فرقی نمی کند که شما یک شخص حرفه ای در تهیه غذاهای چاشنی دار هستید یا فردی هستید که حرفههای مختلفی را امتحان کرده تا به علایق خود پی برده باشید، در هر صورت باز کردن مکانی که در آن خدمات غذایی ارائه می شود، می تواند مسئولیت بزرگ و ترسناکی باشد. از آنجایی که عوامل زیادی برای لحاظ کردن وجود دارند و نیاز به تحقیقات زیادی هست، بهتر است که شما کارتان را با تحقیق بر روی خودتان آغاز کنید. پیشنهاد می شود مطالعه ای بر روی برنامه ی کسب و کار خود داشته باشید تا ببینید آیا عملکرد فست فود شما صحیح است یا خیر.

  • از خودتان چند پرسش بپرسید. پاسخهایی که به این پرسش ها می دهید به شما کمک می کند تا تشخیص دهید آیا آمادگی باز کردن یک رستوران و منابع مورد نیاز برای این کار را دارید یا خیر. همچنین اگر در مورد نوع غذایی که می خواهید ارائه دهید مردد هستید به شما کمک می کند تا تشخیص درستی دهید و تصمیم قطعی تان را بگیرید. به عنوان مثال اگر شما یک شخص شب زنده دار هستید بهتر است که در فکر باز کردن رستورانی که صبحانه سرو می کند نباشید زیرا باید صبح های بسیار زود از خواب برخیزید. در این صورت شما صبحها بسیار عبوس خواهید بود و از این که هر روز سر کار بروید متنفر خواهید شد. صنعت رستوران داری کار بسیار دشواری است حتی اگر عاشق کارتان باشید؛ کارتان را با اتخاذ تصمیمات نادرست و شناختهای اشتباه از خودتان سخت تر نکنید. واقع بین باشید.

  •  

    هدف اصلی شما از راه اندازی مکانی که خدمات غذایی ارائه می دهد چیست؟

     

  • شخصیت شما چگونه است؟ آیا شما شخص سحرخیزی هستید یا شب زنده دار؟

  • آیا اعضای خانواده تان از تصمیم شما حمایت می کنند و آیا آمادگی انجام این فداکاری را دارند که زمانشان را برای شما صرف کنند؟

  • چه تجربه های مدیریتی دارید؟

  • چگونه بر روی کارهایتان سرمایه گذاری می کنید؟

  • اهدافتان را یکپارچه کنید. اگر شما در پی مکانی هستید که جزئی از کار یکپارچه تان باشد، از همان روش مشابه برای تجزیه و تحلیل شخصیت خودتان” و اهداف سازمانتان استفاده کنید.

  • چه نوع غذاهایی سرو می کنیم؟

  • مشتری های ما از چه قشری هستند؟

  • تا چه حد می خواهیم محدوده ی کاری خود را گسترش دهیم؟

  • آیا می خواهیم اهداف تجاری خود را گسترش دهیم؟

مقدار سرمایه گذاری برای راه اندازی فست فود چقدر است ؟

 

ارابه را جلوتر از اسب نگذارید. پیش از آنکه غرق یافتن موقعیت مکانی خوب برای رستوران تان شوید، یک برآورد دقیق و درست از شرایط مالی خودتان داشته باشید و مطمئن شوید که آیا می توانید هزینه ها را تقبل کنید یا خیر. این مسئله ی مهمی است، زیرا چنانچه شما تنها مالک آنجا باشید، هنگامی که وارد عرصدی داد و ستد شدید، این شرایط مالی شماست که حرف اول و آخر را می زند.

 

 

 

 

 

 

از خودتان این سئوال های اولیه را بپرسید:

  • وضعیت اعتباری شما چگونه است؟ برای اینکه از سابق اعتباری خود مطلع شوید، باید از بانکهایی که در آنها حساب دارید، کمک بگیرید.

  • چه مقدار از پول تان را برای شروع کار رستوران می توانید سرمایه گذاری کنید؟ اگر شما در فکر سرمایه گذاری هستید به احتمال زیاد متوجه اید که می توانید بر روی بخشی از رستوران تان سرمایه گذاری کنید و یا شخصأ مکان را به طور کلی خریداری نمائید. ولی آیا می توانید پرداخت ماهیانه ی اقساط را تقبل کنید؟

طرز فکر و عقاید شخصی شما برای راه اندازی فست فود چگونه است ؟

 

اگر شما عضو یک سازمان در حال توسعه هستید، می توانید عقاید و ایده هایتان را به این سازمان بفروشید. حتی اگر به صورت انفرادی کار می کنید لازم است قبل از اینکه عقایدتا را درباره ی فست فود و رستوران  مطرح کنید در پی یافتن مکان مناسبی باشید. پیش از هر چیز موارد زیر را مطالعه کنید:

  • در مورد علایقتان فکر کنید. اگر می خواهید یک فست فود راه اندازی کنید، واقعا باید از کاری که انجام می دهید لذت ببرید چرا که این یک شغل 24 ساعته و همه روزه (24 ساعت در روز و 7 روز در هفته است. به عنوان مثال آیا شما به سبک خاصی از آشپزی علاقه دارید؟ چنانچه عاشق غذاهای فرانسوی باشید، به طور حتم اداره ی یک فروشگاه ساندویچی شما را خوشحال نخواهد کرد. آیا عاشق درست کردن دسر هستید؟

  • آیا عقاید و افکار شما قابل فروش هستند؟ البته این علایق شماست که باید بر روی طرز فکرتان برای گرفتن تصمیم نهایی تأثیر بگذارد، ولی فراموش نکنید طرز فکرتان هر چه باشد، هدف شما این است که آن را به عموم مردم بفروشید. این مسئله را در نظر داشته باشید که چه شما به فکر مشتری ها باشید و چه نباشید در نهایت مشتری ها باید از محصول یا سرویسی که از رستورانتان می گیرند راضی باشند اگر علاقه مندی وجود نداشته باشد، فروشی هم وجود نخواهد داشت. اگر فروشی وجود نداشته باشد، سودی هم وجود نخواهد داشت!

  • یک توازن بین قابلیت فروش و علایق تان ایجاد کنید. این دو فاکتور را همیشه به یاد داشته باشید. چرا که به شما این امکان را می دهند تا به ایده های جدیدی که منجر به رضایت مندی بیشتر شما از مکان جدیدتان می شوند دست یابید.

استاندارد ها و هدف خود از راه اندازی فست فود و فود کورت را مشخص کنید ؟

  • استانداردهای شغلی خودتان را ارتقاء دهید. اگر هنوز راجع به عقاید و دیدگاههایتان نامطمئن هستید، یک راه دیگر انتخاب کنید. استاندارد شغلی تان را ارتقا دهید؛ این کار واقعا به تصمیم گیری شما کمک می کند. استاندارد شغلی باید بگوید که ارزش ها و اهداف شرکتتان چه چیزهایی هستند، مشتری های شما چه کسانی می باشند، مقاصد اقتصادی شما کدامها هستند، اهداف شما چیست، قصد عرضه ی چه محصولاتی را دارید و فروشگاه شما چه نوع فروشگاهی است به نظور ارتقاء استاندارد شغلی تان یک برگه ی کاغذ بردارید، تیترهایی که در زیر آمده را روی آن بنویسید و سپس جلوی هر تیتر را پر کنید:

  • اهداف

  • باورها

  • ارزشها

  • محصولات و مشتری ها

  • بازار خرید و فروش

  • از این اطلاعات استفاده کنید تا بتوانید افکارتان را سازمان دهی نمائید. ممکن است هدف شما این باشد که روزانه 15 درصد سود کسب کنید” یا “یک رستوران سطح بالا که صبحانه سرو می کند تأسیس نمائید. شاید اعتقاد شما این باشد که یک غذای با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید. ممکن است مشتریهای شما زوج های جوانی باشند که فرزند ندارند و درآمد کافی دارند. ممکن است مغازهی شما در مرکز شهر باشد و یا در یک روستا”. لازم نیست که استاندارد شغلی شما تا این حد دارای جزئیات باشد؛ تصمیمات ساده می توانند کمک کنند تا بر روی مسیر اصلی تان تمرکز نمائید و ایدههایی که برای رستوران تان در ذهنتان دارید به نحوی سامان دهی کنید.

نحوه ی تشخیص پتانسیل بازار کاری – نگاهی به رقبای خود داشته باشید

 

زمانی که تصمیم خود را در مورد یک مسئله خاص گرفتید. زمان آن رسیده است که پتانسیل رستوران و بازار کاری خود را ارزیابی نمائید. از خودتان این سئوال را بپرسید که آیا رستوران شما در یک محیط شهری شلوغ و بزرگ موفق تر است یا در یک شهرستان روستایی کوچک؟ در صورتی کارایی بهتری دارد که اکثر مشتریها مجرد باشند یا خانواده؟ کدام دسته از مشتری ها محصولات شما را بیشتر خریداری خواهند کرد؟ روزانه باید چه تعداد مشتری داشته باشید تا بتوانید به اهداف سوددهی خود نزدیک شوید؟

 

برای این که مطمئن شوید ایده های شما پتانسیل بازاریابی دارند یا خیر، لازم است اطلاعات و آگاهی خوبی نسبت به صنعت رستوران داری داشته باشید. به موارد زیر توجه کنید:

 

  • انجمن صنف رستوران داران، یک انجمن راهنمای تجاری برای صنعت رستوران داری می باشد. افرادی که در این انجمن مشغول به کار هستند می توانند اطلاعات زیادی مانند سطح دستمزد و درآمد و نیز بازدیدهای عملیاتی به شما ارائه دهند.

  • به وب سایت انجمن صنف رستوران داران مراجعه کنید. حق عضویت شما بر مبنای فروش سالیانه تان و مکانی که در آن مستقر هستید تعیین می شد. همچنین انجمن دارای بخش های منطقه ای است که به احتمال زیاد از ملحق شدن به آنها لذت خواهید برد.

  •  

    مجله ی اینترنتی مربوط به رستوران داری را مطالعه کنید.

     

  • عضو مجله های صنایع شغلی شوید. چنین نشریات حاوی اطلاعات زیادی دربارهی صنایع می باشند و می توانند در مورد مفاهیم و فناوری های جدیدی که بوجود می آیند اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهند که در میان آنها حتی اطلاعاتی راجع به جایگاه قرار دادن ماشین ظرفشویی وجود دارد.

  • شما به طور قطع نیاز دارید که رقبایتان را بشناسید. ببینید چه موسسه های دیگری در بازار اطراف شما مشغول به فعالیت هستند. کدام یک از آنها هم صنف شما هستند و زمینه ی شغل شان مشابه به شما می باشد؟ سعی کنید متوجه شوید که آنها چه محصولاتی را با چه قیمتی به فروش می رسانند .

 

  • یک مشتری مرموز ” بشوید. یکی از راههای آسان و در عین حال مفرح برای شناسایی رقبا این است که تبدیل به یک مشتری مرموز بشوید. به مغازه ی رقبایتان بروید و از غذاهای آنها بخورید. حتی ممکن است بسیاری از آنها لیست های غذایی داشته باشند که بتوانید آنها را با خود به بیرون بیاورید. به قیمت ها و سرویس ها توجه کنید. غذا چگونه است؟ بشقاب پذیرائی به چه شکلی است؟ آیا آنها خدمات خاصی ارائه می دهند؟ تعداد صندلیها و ظرفیت آنجا چه مقدار است؟ حال و هوای آنجا چگونه است؟ رستورانشان تا چه حد شلوغ است؟ چه بازه ی زمانی شلوغ تر از سایر مواقع می باشد؟

 

 

مشاوره راه اندازی فست فود و فود کورت

 

تا اینجا متوجه شدیم که راه اندازی فست فود با چالش ها بسیاری روبرو است . به هر حال سود بالا در راه اندازی فست فود ، مشکلاتی نیز خواهد داشت . همان طور که خواندید تمام برند های بزرگ فست فود با مشکلاتی روبرو بوده اند . پس اصلا ناامید نشوید و از همین الان با مشاوره با بهترین شرکت راه انداز فست فود به فکر راه اندازی فست فود ویژه و متفاوت باشید .

 

فراموش نکنید گروه راه اندازی فست فود ست با راه اندزی فست فود های متفاوت در تمام شهر های ایران رزومه عالی دارد . پس حتما قبل از شروع به کار حتما با ما تماس بگیرید .

 

 

+ نوشته شده توسط Smgroupe در ، یک بازدید ، بدون دیدگاه
نوشته‌های اخیر